ثور 27, 1399 15:39 Asia/Kabul
  • شورای اخوت اسلامی افغانستان: تلاش برای آزادی بیت‌المقدس واجب است
    شورای اخوت اسلامی افغانستان: تلاش برای آزادی بیت‌المقدس واجب است

شورای اخوت اسلامی افغانستان با نزدیک شدن روز قدس اعلام کرد که تلاش برای آزادی بیت‌المقدس واجب است و مسلمانان باید با حفظ وحدت، برای رسیدن به مقاصد امت و اخوت قدرتمند شوند.

به گزارش ایرنا، شورای اخوت اسلامی افغانستان امروز شنبه در اطلاعیه‌ای از امت اسلامی خواست تا با به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام و سرنگونی پرچم استعمار برای نجات فلسطین و مسجدالاقصی تلاش کنند.

در اطلاعیه آمده است که دشمن مکار به دنبال نفاق، تخریب و متلاشی ساختن افراد، امت و جامعه اسلامی است. با اولویت نجات فلسطین و مسجدالاقصی و قدس اشغالی به محور اسلام منسجم شویم و دست استعمار را در سراسر دنیای اسلام قطع کنیم.

در این اطلاعیه به نقل از «حبیب الله حسام» رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان گفته شده است که مردم افغانستان بیت‌المقدس و مردم فلسطین را فراموش نمی‌کنند.

وی گفته است که با وجود شرایط سخت کرونایی و محدود بودن اکثر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در سطوح مختلف، مردم افغانستان جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس؛ مظلومیت مردم فلسطین و جنایت اسراییل در نزدیک به نیم قرن را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.

آمادگی‌ برای برگزاری روز قدس صورت گرفته است و در این روز تابلوهای بزرگ باشعارهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از بیت‌المقدس در نقاط مختلف شهر کابل مشاهده می‌شود.

مناطق دیپلمات نشین وزیرمحمداکبرخان، غرب کابل و مناطق کارته پروان از جمله مناطقی است که در آن‌ها تابلوهایی در حمایت از فلسطین و قدس دیده می‌شود.

مردم افغانستان نیز با حمایت از این روز تاریخی و جمعه آخر ماه مبارک رمضان که توسط حضرت امام «خمینی» «ره» رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، از آن تجلیل و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین راه پیمایی می‌کنند.

کلیدواژه