ثور 29, 1399 10:34 Asia/Kabul
  • تاکید دو تن از علمای دینی افغانستان بر آزادسازی قدس

دو تن از علمای دینی در ولایت غزنی افغانستان تاکید کردند، برای رهایی قدس از چنگال صهیونیسم نیاز به وحدت و یکپارچگی مسلمین است و باید همه یک‌صدا در پی آزادی قدس شریف باشیم.

به گزارش خبرگزاری آوا، مولوی حاجی محمد، یکی از علمای دینی در ولایت غزنی گفت: قدس قبله‌ی اول مسلمین برای تمامی مسلمانان جهان می باشد و آزادی قدس آرزوی هر مسلمانی است و بدون وحدت و یک‌پارچگی مسلمین آزادی قدس ممکن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای اصغری رئیس شورای علمای شیعه ولایت غزنی نیز گفت: اگر مسلمانان می‌خواهند عزت داشته باشند و دیگر به مقدسات آنان توهین نشود و در چنگال صهیونیزم نباشند، باید وحدت  داشته باشند و از اختلاف دوری کنند.

این عالم دینی افزود: اگر کشورها و مسلمانان اتحاد داشته باشند، هیچ قدرتی حریف اسلام نخواهد شد و همه مقدسات در اختیار خود ما قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، امام خمینی (ره) بیدارگر بزرگ در جهان اسلام نیز وحدت را رمز پیروزی در برابر دشمنان اسلام ‌دانستند و خواهان وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شدند  و به همین منظور آن شخصیت عزیز روزی را برای وحدت مسلمین و بازگشت امید به عنوان روز قدس نام‌گذاری کرد تا در این روز مسلمانان با اعتراضات خود لرزه به اندام دشمنان اسلام اندازند و به آنان بفهمانند که مسلمین قدس را فراموش نکرده‌اند و روزی آن را آزاد خواهند کرد.

این عالم دین از همه مسلمین خواست که روز قدس را زنده و گرامی دارند و اجازه ندهند که قدس فراموش شود.

گفتنی است  امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام‌گذاری کرده و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیستها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

کلیدواژه