شورای اخوت بلخ افغانستان: ملت فلسطین بخشی از پیکر امت اسلامی است
(last modified 1399-03-01T03:21:21+00:00 )
جوزا 01, 1399 07:51 Asia/Kabul
  • شورای اخوت بلخ افغانستان: ملت فلسطین بخشی از پیکر امت اسلامی است

شورای اخوت اسلامی بلخ در شمال افغانستان، بیت المقدس و ملت مظلوم فلسطین را بخشی از پیکر امت اسلامی دانست و اعلام کرد، فلسطینیان هرگز فراموش نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، شورای اخوت اسلامی بلخ در شمال افغانستان روز چهارشنبه در بیانیهای افزود: قدس و بیت‌المقدس متعلق به همه مسلمانان جهان است، اما استکبار جهانی بوسیله رژیم نامشروع صهیونیستی بیش از هفت دهه است که این حق مسلمانان را از آنها سلب کرده، ولی آنها بدانند ملت مظلوم فلسطین بخشی از پیکر امت اسلامی است.

شورای اخوت اسلامی بلخ با تقدیر از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) که جمعه آخر ماه مبارک رمضان را بنام روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند، از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر مانند سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهدها بویژه سازمان همکاری اسلامی خواست در برابر مسئولیت انسانی و همچنین اسلامی‌ خود از حق مسلم ملت مسلمان فلسطین دفاع کنند.

درهمین حال، «عبدالروف توانا» عالم و امام جمعه مزارشریف افغانستان هم روز چهارشنبه تأکید کرد، دفاع از بیت المقدس وظیفه و رسالت دولت ها و ملت های مسلمان است و غفلت در این امر مهم به سود رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است که نباید صورت گیرد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام‌گذاری کردند و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیستها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

کلیدواژه