جوزا 02, 1399 11:25 Asia/Kabul
  • افغانستان: انتقاد از کشورهای اسلامی در قبال جنایات صهیونیستها

شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ  افغانستان از سران کشورهای اسلامی و عربی خواست تا به سکوت برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: قدس و بیت‌المقدس متعلق به همه مسلمانان جهان است و امریکا و  صهیونیستها ملت مظلوم فلسطین را که جزئی از پیکر امت اسلامی است از تمام حقوق انسانی و اسلامی‌شان محروم کردهاند.

شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ همچنین با قدردانی از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) که جمعه آخر ماه مبارک رمضان را بنام روز جهانی قدس نامگذاری نمود از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی خواست دربرابر مسئولیت انسانی و اسلامی‌شان بخصوص معامله ننگین قرن سکوت نکرده از حق مسلم ملت مسلمان فلسطین دفاع نمایند.

این شورا همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا ادامه اشغال فلسطین و به اسارت گرفتن بیت‌المقدس را   محکوم نموده و برائت و بیزاریشان را از اشغالگران صهیونیست ابراز نمایند.

امروز 22 مه 2020 برابر با 28 رمضان 1441 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

کلیدواژه