هدایت جنگ قندوز از خارج از افغانستان
(last modified Tue, 11 Oct 2016 05:34:24 GMT )
میزان 20, 1395 10:04 Asia/Kabul
  • هدایت جنگ قندوز  از خارج از افغانستان

جنگ «قندوز» در شمال افغانستان از خارج این کشور هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سخنگوی ریئس جمهور افغانستان اعلام کرد، کشورش با یک جنگ پیچیده اطلاعاتی در منطقه مواجه است و این جنگ از آن سوی مرزها هدایت و طالبان نیز از خارج تجهیز می شوند و آنان توان چنین جنگی را نخواهند داشت.

«هارون چخانسوری» افزود که تجهیزات جنگی تروریست ها در افغانستان کاهش یافته بود و گروه طالبان تجهیزات قابل ملاحظه ای نداشتند، اما همزمان با نشست بروکسل، شاهد تجهیزات جنگی آنان بودیم که نشان می دهد آنان از خارج از مرزها تامین می شوند.

چخانسوری تاکید کرد که تروریست ها از منازل مردم و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند که پیشروی نیروهای افغان را با مشکل مواجه کرده است. به گفته سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان؛ به وزارتخانه های دفاع و کشور دستور داده شده تا بزرگراه های ولایت ها را هرچه زودتر از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

وی گفت: به موضوع "کم کاری مقامات محلی" در سقوط شهر قندوز رسیدگی می شود و درصورت اثبات آن، برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفت که دستور کمک های فوری به مردم ولایت های ارزگان و قندوز صادر شده است و به زودی این کمک ها در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

کلیدواژه