جنگ افغانستان ابعاد فرا منطقه ای به خود گرفته است
(last modified 1395-07-20T07:05:36+00:00 )
میزان 20, 1395 11:35 Asia/Kabul
  • جنگ افغانستان ابعاد فرا منطقه ای به خود گرفته است

مجلس افغانستان اعلام کرد که جنگ این کشور ابعاد فرامنطقه ای به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، «سید مشاهد حسین» نماینده نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر گفته بود تا زمانی که مساله کشمیر حل نشود، صلح در افغانستان برقرار نخواهد شد.

«غلام فاروق مجروج» نماینده مردم هرات اظهارات بی پرده «سید مشاهد حسین» و نیز نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان مبنی بر همسویی طالبان و روسیه در ارتباط با داعش و همچنین نزدیک شدن آمریکا با هند و چرخش پاکستان به روسیه را نگران کننده دانست و تاکید کرد که جنگ افغانستان، ابعاد فرامنطقه ای به خود گرفته است.

اظهارات این نماینده درحالی است که سفیر روسیه در کابل، ارزیابی ها از گفته های «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان درباره طالبان را نادرست خواند و گفت که وی گفته است که روسیه با طالبان در رابطه با گروه تروریستی داعش موضع واحد دارند.

"الله محمد مجاهد» نماینده مردم کابل نیز جنگ در افغانستان را جنگ روسیه و آمریکا عنوان کرد و افزود که مردم افغانستان قربانی این جنگ ها شده اند.

«شینکی کروخیل» عضو دیگر مجلس نیز اظهارات سناتور پاکستانی را بی شرمانه خواند و با محکوم کردن آن گفت که این اظهارات مداخله مستقیم در امور داخلی این کشور است.

کلیدواژه