جوزا 05, 1399 17:51 Asia/Kabul
  • درگیری میان افراد مسلح در تخار 14 کشته زخمی برجای گذاشت
    درگیری میان افراد مسلح در تخار 14 کشته زخمی برجای گذاشت

مقام‌های محلی ولایت تخار در شرق افغانستان می‌گویند که در اثر درگیری میان افراد مسلح غیرمسوول در این ولایت 9 تن کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،‌«محمد جواد هجری» سخنگوی والی تخار روز دوشنبه گفت: این درگیری در روستای "قورق‌سای" ولسوالی گلفگان این ولایت به وقوع پیوسته است.

هجری افزود: "دو فرماندۀ غیرمسئول روز گذشته با هم درگیر شده اند که در نتیجۀ درگیری ده نفر کشته شدند که پلیس در منطقه حضور پیدا کرده و امنیت تحت کنترل است.

به گفته  هجری در این درگیری که برای چندین ساعت میان دو طرف ادامه داشت، یکی از اهالی محل نیز جان باخته است.

سخنگوی والی تخار دلیل این درگیری مسلحانه را خصومت‌های شخصی عنوان کرد.

مقام‌های محلی ولایت تخار تایید می‌کنند که سلاح غیرقانونی در این ولایت نزد هزاران تن از مردم این ولایت موجود است که هرزگاهی به درگیری مسلحانه می‌پردازند.

هجری افزود که حکومت محلی این ولایت اقداماتی را برای خلع سلاح افراد مسلح غیرمسوول در برخی از ولسوالی‌های این ولایت آغاز کرده و تنها در ولسوالی چاه‌آب این ولایت از نزد ده‌ها نفر سلاح‌ تحویل گرفته شده است.

سخنگوی والی تخار تاکید کرد: هیاتی از مجلس نمایندگان افغانستان از کابل به ولسوالی چاه‌آب رفته و قرار است به خصومت‌های که از چندین سال میان فرماندهان پیشین جهادی در این ولسوالی جریان دارد، پایان دهند.

کلیدواژه