دیدار سفرای کشورهای اروپایی با « عبدالله عبدالله »
(last modified 1399-03-09T06:56:05+00:00 )
جوزا 09, 1399 11:26 Asia/Kabul
  • دیدار سفرای کشورهای اروپایی با « عبدالله عبدالله »
    دیدار سفرای کشورهای اروپایی با « عبدالله عبدالله »

سفرای کشورهای اروپایی و نمایندگان اتحادیه اروپا در کابل در دیدار با « عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از توافق سیاسی برای ایجاد دولت مشارکتی در افغانستان حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،دفتر رسانه‌ای ریاست شورای عالی مصالحه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار که دیروز انجام شد، درباره توافقنامه سیاسی، پیشرفت‌ها در روند صلح، استقبال از آتش‌بس، تبادل زندانیان، تسریع آغاز مذاکرات فراگیر صلح و حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌های صلح در افغانستان رایزنی کردند.

 سفرای کشورهای اروپایی و نمایندگان اتحادیه اروپا در این دیدار با استقبال از توافقنامه سیاسی عبداله عبدالله و محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان برای تقسیم قدرت ، حمایت همه‌جانبه خود را از تلاش‌های صلح در این کشور اعلام کردند.

محمد اشرف غنی" و "عبدالله عبدالله" دو رقیب انتخاباتی روز یکشنبه پس از ماهها  تنش  بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان،  توافقنامه  سیاسی امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی همچنان  رییس‌جمهور است و عبدالله عبدالله هم مسوولیت «شورای عالی مصالحه ملی» افغانستان را بعهده دارد  و  در کابینه نیز ۵۰ درصد سهم خواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 6 میزان 1398 برگزار شد.

کلیدواژه