جوزا 14, 1399 11:45 Asia/Kabul
  • اجمل احمدی رئیس بانک مرکزی افغانستان شد

اداره امور ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که اجمل احمدی به عنوان سرپرست و نامزد ریاست عمومی بانک مرکزی کشور تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره امور گفته است که براساس دو حکم جداگانه مقام عالی ریاست جمهوری، محترم اجمل احمدی به عنوان سرپرست و نامزد ریاست عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی افغانستان تعیین شده است.

این اداره گفته که قرار است احمدی از طرف وزارت دولت در امور پارلمانی، جهت اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه(پارلمان) معرفی گردد.

اجمل احمدی نزدیک به یک و نیم سال پیش به عنوان سرپرست وزارت صنعت و تجارت از سوی رییس جمهور تعیین شد؛ اما کارکرد او همواره مورد انتقاد شورای ملی قرار داشت.

گفتنی است که پس از توافق سیاسی میان محمداشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله؛ محمود کرزی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت شهرسازی و مسکن و احمدجواد عثمانی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت بهداشت تعیین شده‌اند.

محمود کرزی 63 سال سن دارد و برادر بزرگ حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین کشور است. او سال‌های پیش از سقوط طالبان در امریکا بود و تابعیت امریکایی دارد. اما بعد از سقوط طالبان به افغانستان بازگشت و سرگرم کار در عرصه‌های اقتصادی شد.

کلیدواژه