جوزا 14, 1399 16:50 Asia/Kabul
  • واکنش های گسترده داخلی و بین المللی به انفجار تروریستی پایتخت افغانستان
    واکنش های گسترده داخلی و بین المللی به انفجار تروریستی پایتخت افغانستان

انفجار تروریستی در مسجد وزیر "اکبر خان" کابل پایتخت افغانستان واکنش های گسترده ملی این کشور و بین المللی را به همراه داشته است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، « محمد اشرف غنی »رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه ترور« محمد ایاز نیازی» خطیب مسجد وزیر اکبر خان ‌را محکوم کرد و گفت،  کسانی که این جنایت را مرتکب شدند از دین اسلام آگاهی ندارند.

کمیسیون حقوق بشر ، "امرالله صالح" معاون اول‌ رئیس جمهوری، "سرور دانش" معاون دوم رئیس جمهوری و شورای علمای اهل تشییع افغانستان هم در بیانیه های جداگانه ترور مولوی محمد ایاز نیازی  را محکوم کردند و آن را یک عمل غیر انسانی ، غیر اسلامی و جنایت دانستند.

"امرالله صالح" معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در پیامی از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد: طالبان نمی توانند با محکوم کردن این حمله ، خود را تبرئه کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان نیز انفجار تروریستی در مسجد وزیر اکبر خان کابل و ترور مولوی نیازی را محکوم کردند.

جان باختن مولوی نیازی امروز در میان کاربران شبکه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای یافت و کاربران اعم از شیعه و سنی آن را محکوم کردند.

مولوی نیازی از علمای برجسته اهل سنت افغانستان و منتقد سیاست های آمریکا در این کشور بود.

مولوی «محمد ایاز نیازی »  سه شنبه شب براثر انفجار تروریستی درمسجد منطقه وزیر اکبر خان کابل جان باخت.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارتروریستی  را برعهده نگرفته است .

کلیدواژه