برگزاری نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام‌خمینی‌(ره) در هرات افغانستان
(last modified 1399-03-16T07:31:48+00:00 )
جوزا 16, 1399 12:01 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست بررسی ابعاد شخصیتی امام‌خمینی‌(ره) در هرات افغانستان

نشست بررسی شخصیت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات در غرب افغانستان ، برگزار شد

به گزارش روز رادیو دری ، این نشست که با مشارکت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات و  چند نفر  از شخصیت های اندیشمند دینی و دانشگاهی و علاقه‌مندان به امام خمینی (ره) در قالب وبینار در شهر هرات  برگزار شد، مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس دفتر شورای اخوت اسلامی این شهر گفت، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) الگوی وحدت و اخوت اسلامی جهان اسلام است .

جت الاسلام والمسلمین رجب زاده مدیر حوزه علمیه صادقیه و امام جمعه مسجد جامع محمدیه جغاره هرات نیز در این نشست گفت،  حضرت امام خمینی (ره) از همان ابتدای حرکت و قیامش حرکت خود را محدود به یک جغرافیای خاص نمی دانست، از یک نقطه یعنی ایران شروع کرد ولی نگاهش نجات کلی بشریت و انسانیت بویژه مظلومین و مستضعفین عالم بود.

 فصیحی دولتشاهی، استاد روابط بین الملل و معاون دانشگاه غالب ولایت هرات افغانستان هم در این وبینار پیرامون  نظام روابط بین الملل مطلوب دراندیشه امام خمینی(ره)، گفت، دردیدگاه امام (ره) نظام روابط بین الملل مطلوب دارای کارکردهای مختلفی از جمله: کارکرد عدالت، کارکرد صلح و کارکرد امنیت است.

روز (چهارشنبه)، چهاردهم خرداد 1399 هجری شمسی برابر با سوم ژوئن مصادف با سی‌و‌یکمین سالگردِ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بود .

کلیدواژه