جوزا 18, 1399 08:07 Asia/Kabul
  • نشست مقامات ایران و افغانستان به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز؛ بزودی
    نشست مقامات ایران و افغانستان به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز؛ بزودی

معاون وزیر امور خارجه ایران در امور حقوقی و بین‌المللی از برگزاری نشست مقامات ایران و افغانستان به منظور جلوگیری از ترددهای غیرمجاز در آینده نزدیک خبر داد.

«محسن بهاروند» معاون وزیر امور خارجه ایران در امور حقوقی و بین‌المللی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص اتفاقات اخیر برای تعدادی از شهروندان افغان در رودخانه هریرود گفت: بزودی نشستی بین مقامات ایران و افغانستان به منظور جلوگیری از تردد غیر مجاز در مرزهای دو کشور برگزار خواهد شد.

بهاروند با تاکید بر اینکه مرزبانان ایران جزو نیروهای بسیار منضبط و قانونمند هستند افزود: مرزبانان ایرانی در شرایط سخت با تروریسم، مواد مخدر و تردد غیر مجاز مقابله می کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در امور حقوقی و بین‌المللی با بیان اینکه طرف افغانستانی به استناد مصاحبه هایی که انجام دادند، مدعی دخالت نیروهای مرزبانی ایران در حادثه رودخانه هریررود شده اند تصریح کرد: براساس گزارش ها، مرزبانی ایران، دخالتی در این زمینه نداشته است اما ایران مصاحبه و گزارشات طرف مقابل را بررسی و در صورت وجود نکات حقوقی به مراجع قانونی و ذی صلاح ارجاع خواهد داد.

بهاروند همچنین با اشاره به لزوم همکاری ایران و افغانستان برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، افزود: متاسفانه در روزهای اخیر نیز در استان یزد ایران، مشکلاتی برای شهروندان افغان رخ داد و تا زمانی که با تردد غیرمجاز روبرو باشیم، تبعاتی نیز به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه ایران در امور حقوقی و بین‌المللی با تاکید بر برگزاری کمیسیون مشترک ایران و افغانستان گفت: نشست این کمیسیون، هر سال و بنا به ضرورت باید تشکیل شود و هم اکنون نوبت طرف افغان است که تشکیل جلسه دهد، اما به دلیل شرایط داخلی افغانستان این نشست برگزار نشده است.

 

کلیدواژه