جوزا 18, 1399 10:51 Asia/Kabul

طرح امنیتی قوماندانی مشترک افغانستان از امروز در کابل پایتخت این کشور به مرحله اجرا گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، قوماندانی مشترک نیروهای افغانستان که یک هفته می شود تشکیل گردیده و فرماندهی آن را قوماندان امنیه کابل به عهده دارد برای تامین امنیت،مبارزه با تروریسم، قتل های سازمان یافته وجرایم جنایی از امروز یکشنبه در کابل پایتخت افغانستان به تطبیق گرفته می شود.

بر اساس این طرح استفاده از موتر های شیشه سیاه، وسائط بدون اسنادوسلاح های بدون مجوز ونشتن گارد های امنیتی در بادی موتر  و همچنان گشت  وگزار  موتر های دولتی در هنگام غیر رسمی ممنوع بوده و جلو آن ها گرفته می شود.

در گذشته نیز به همین هدف گارنیزیون کابل در پایتخت فعالیتش را آغاز کرد اما در جلوگیری از ترورها وجرایم جنایی چندان توفیق نداشت.

جنرال امرالله امان یک تن از کارشناس نظامی این طرح را گرچه جدید نمی داند اما به این باور است که در صورت اراده قوی سیاسی و همکاری مردم این طرح می تواند موثر تمام شود.

این در حالی است که سفارتخانه هاوخارجی ها نیز از موتر های شیشه سیاه استفاده می کنند ودر این طرح تذکر نرفته که با آن ها چگونه برخورد می شود.

قوماندانی مشترک نیروهای امنیتی که دارای سه معاون از وزارت های دفاع ملی ،داخله و ریاست عمومی امنیت ملی می باشد پس از هدف قرار گرفتن مسجد وزیر اکبر خان وتروردکتر مولوی نیازی تشکیل گردید.

این در حالی است که نیروهای امنیتی در چند کیلومتری شهر کابل پایتخت افغانستان در ولسوالی گلدره روز گذشته هدف قرار گرفت که سه تن از این نیرو ها کشته و۴تن دیگر زخمی شدند.

گزارش قریشی خبرنگار رادیو دری از کابل:

 

کلیدواژه