جوزا 21, 1399 17:37 Asia/Kabul
  • استقبال فراوان مردم افغانستان از برنامه‌های اجتماعی رادیو دری
    استقبال فراوان مردم افغانستان از برنامه‌های اجتماعی رادیو دری

رادیو دری از سال 1359 یک ماه بعد از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق در مشهد افتتاح شد و در آن زمان تنها برنامه 2 ساعته را داشت و به مرور برنامه‌های خود را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمد حسن نوروزی» مدیر کل رادیو های شبه قاره و شرق آسیا  گفت :در زمان حمله آمریکا به افغانستان برنامه‌های رادیو دری به 14 ساعت افزایش یافت و بعد از بازگشت مهاجرین به کشورهای خود این رسانه رویکرد خود را به سمت برنامه‌های اجتماعی و نرم و مورد نیاز مردم افغانستان تغییر داد. برنامه‌های اجتماعی، آموزشی، ویژه کودکان، نمایشی، داستانی، جوانان و تفریح و سرگرمی و در کنار آنها بخش‌های خبری متعدد از رادیو دری شنیده می‌شد.

نوروزی با اشاره به مخاطبان بسیاری این رادیو ادامه داد: مخاطبان زیادی در طوال این سال‌ها با رادیو دری همراه بوده‌اند، نه تنها در نقاط شیعه نشین بلکه در ولایاتی مانند بلخ، بامیان، غزنی و حتی کابل که اهل سنت در آنجا زندگی می‌کنند این رسانه محبوبیت خاصی در طول این سال‌ها پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: از روز گذشته که رادیو بر روی موج اف‌ام غیرقابل دسترس است، تماس‌ها و پیام‌های مکرری دریافت کردیم که خواهان برقراری دوباره برنامه‌ها شده‌اند.

به گفته وی، مردم افغانستان بیشتر از برنامه‌های اجتماعی، مفرح و امید بخش استقبال می‌کنند. برنامه‌هایی مانند کافه صبح، زنده باد زندگی، موج جوانی، انعکاس، سیاست روز، گلچین موسیقی و برنامه‌های مفرح روزهای تعطیل که در قالب طنز ارائه می‌شود استقبال می‌کنند.

محمد حسن نوروزی با اشاره به وجود برنامه‌های نمایشی در رادیو دری نیز گفت: ما در طول این سالها هیچگاه تعهد نمایشی خود را فراموش نکرده‌ایم چراکه افغانستان را حوزه تمدنی و فرهنگی خود می‌دانیم و مخاطبان نیز به پاک بودن و قابل اعتماد بودن رسانه‌های اجمهوری اسلامی ایران اعتقاد بسیاری دارند.

 

کلیدواژه