جوزا 24, 1399 12:10 Asia/Kabul
  •  نگرانی از افزایش ترور علمای دینی در افغانستان

افزایش ترور زنجیره ای علما و روحانیون در افغانستان، نگرانی مردم،شخصیت ها و مسئولان این کشور را به دنبال داشته اشت.

به گزارش ایرنا، افراط گرایان در ادامه ترورهای زنجیره ای خود جمعه شب در ولایت "تخار" مولوی "عین الله خلیانی" و روز جمعه نیز مولوی "عزیزالله مفلح" را در کابل به قتل رساندند.

براساس این گزارش، گروهی از علما، مردم و برخی سفارتخانه های مستقر در کابل، با محکوم کردن حمله به علمای افغانستان، اقدام موثر دولت برای جلوگیری از این جنایات را خواستار شدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل هم در بیانیه ای محکوم کردن این ترورها، هوشیاری مردم و مسئولان افغانستان را در برابر توطئه های دشمنان خواستار شد.

مولوی عبدالعزیز مفلح، امام مسجد جامع "شیرشاه سوری" که دیروز جمعه در کابل براثر انفجار بمب جاسازی شده در محراب مسجد به همراه دو پسرش کشته شد، همواره با حمایت از نیروهای امنیتی و دولت افغانستان گفته بود اگر لازم شود با لباس نیروهای امنیتی در سنگرهای جنگ علیه تروریست‌ها حضور خواهند یافت.

هفته گذشته نیز مولوی "محمدایاز نیازی" استاد دانشگاه کابل و امام مسجد "وزیرمحمداکبرخان" نیز در انفجار بمب جاسازی شده در این مکان کشته شده بود.

«اسدالله ندیم» آگاه به مسائل امنیتی افغانستان بر این باور است که شرایط در افغانستان  پیچیده است و این ترورها می تواند توسط طالبان که به گروههای مختلف تقسیم شده اند و یا اعضا تروریستی داعش صورت گرفته باشد.

کلیدواژه