تلاش اشرف غنی برای تکمیل کابینه جدید افغانستان 
(last modified 1399-03-25T06:35:47+00:00 )
جوزا 25, 1399 11:05 Asia/Kabul
  • تلاش اشرف غنی برای تکمیل کابینه جدید افغانستان
    تلاش اشرف غنی برای تکمیل کابینه جدید افغانستان

رئیس جمهور افغانستان در تلاش برای تکمیل کابینه جدیدش ، نامزد پیشنهادی وزارت خانه های معادن، معارف و اطلاعات و فرهنگ را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ارگ ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد   «محمد هارون چخانسوری»  نامزد  وزارت معادن و نفت، «رنگینه حمیدی»  نامزد  وزارت معارف و «محمد طاهر زهیر» نیز به عنوان نامزد وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان  انتخاب  شده‌اند.

اشرف غنی در حالی این نامزدان را معرفی کرده است که هفته گذشته رئیس پارلمان افغانستان خواسته بود  برای پایان دادن به ادامه کار سرپرست‌های وزارتخانه‌ها، وزرای جدیدی را برای  اخذ رأی اعتماد به پارلمان معرفی شوند.

رئیس جمهور افغانستان نیز وعده داده بود که به سرپرستی در دولت پایان  دهد و نامزد وزیران را برای اخذ رأی اعتماد به پارلمان معرفی خواهد کرد.

  اشرف غنی و عبدالله عبدالله  ماه گذشته توافقنامه  سیاسی برای حل بحران این کشور از جمله بحران انتخاباتی را پس از ماهها جنجال  امضا کردند .در این توافقنامه درباره مشارکت رقیب اشرف غنی در دولت افغانستان آمده است که معرفی 50 درصد کابینه از جمله وزارتخانه‌های کلیدی باید توسط عبدالله عبدالله معرفی شود و استاندارهای ولایات این کشورنیز  مورد توافق دو طرف معرفی می‌شوند.

 

کلیدواژه