کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان در هرات
(last modified 1399-03-25T09:50:10+00:00 )
جوزا 25, 1399 14:20 Asia/Kabul
  • کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان در هرات

سخنگوی والی هرات گفت: در درگیری نیروهای امنیتی و طالبان در هرات یک فرمانده ارشد این گروه به هلاکت رسید.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: شب گذشته هنگامی که گروه طالبان قصد حمله بر تاسیسات دولتی را داشتند با واکنش نیروهای امنیتی در مرز میان ولسوالی های کشک رباط سنگی و گلران هرات مواجه شدند.

وی افزود: در این رویداد ملاعنایت یکی از فرماندهان کلیدی طالبان کشته شده است و دو تن دیگر از همراهانش به شدت زخمی شدند.

سخنگوی والی هرات تاکید کرد: نیروهای امنیتی در هرات در ولسوالی های این ولایت آماده دفاع از هرگونه حملات گروه های مخلان نظم و امنیت اند و اجازه برهم زدن امنیت را به انها نخواهند داد.

از سوی دیگر نیز «طارق ارین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در مورد افزایش خشونت در افغانستان گفت: در حال حاضر پس از پایان آتش بس در ایام عید فطر در افغانستان تمامی نیروهای امنیتی به حالت دفاع فعال قرارداشته اند و هیچ نوع عملیات و تعرضی نداشته اند.

وی افزود: اما گروه طالبان برخلاف گفته‌های خود به این تعهدات خود پایبند نبوده  و در ولایت‌های مختلف افغانستان دست به اغاز عملیات‌های تخریبی خود علیه نیروهای امنیتی زده‌اند‌.

ارین خاطرنشان کرد که در یک هفته گذشته تاکنون در حملات مختلف طالبان برمواضع نیروهای امنیتی در افغانستان، تلفاتی به نیروهای امنیتی پلیس وارد شده است و از سوی دیگر نیز در این رویداد ها در حالت دفاع از خود نیروهای امنیتی تلفاتی به گروه طالبان وارد شده است.

کلیدواژه