جوزا 27, 1399 14:03 Asia/Kabul

ده ها تن از کارمندان موقت کمیسیون انتخابات در ولایت ننگرهار، نسبت عدم پرداخت حقوق دو ماهه شان دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، این تظاهرکنندگان که در مقابل دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در ولایت ننگرهار گردهم آمده بودند، میگویند؛ برای مدت دو ماه در بخشهای مختلف با کمیسیون انتخابات به حیثت کارمندان موقت وظیفه انجام داده اما با گذشت دو سال حقوق آنها پرداخت نشده است.

حسیب الله سادات، یکتن از اشتراک کنندگان این تظاهرات گفت: در شرایط نهایت سخت امنیتی در ولسوالیهای ناامن برای اگاهی عامه درخصوص انتخابات مجلس نمایندگان وظیفه انجام داده اما بدون دلیل موجه حقوق انها پرداخت نمیشود.

انجنیر میرویس، یکتن دیگر از تظاهرکنندگان گفت: در این مدت دوسال چندین بار برای دریافت حقوق شان به دفتر کمیسیون انتخابات مراجعه نموده اما پاسخی قانع کننده بدست میاورده است.  وۍ گفت: تعداد انها به بیش از دو صد تن میرسد ودر صورتیکه تا پنج روز اینده مشکل انها حل نشود در مقابل دفتر کار والی خیمه تحسن برپا خواهد کرد.

ذبیح الله وگړی، رئیس کمیسیون ولایتی انتخابات در ولایت ننگرهار میگوید، حقوق دو ماهه این کارمندان موقت به نسبت مشکلات تخنیکی از یک سال به سال دیگر موکول شد اما در سال دیگر هم مشکل حل نشد وحقوق انها همچنان باقی ماند.

وۍ گفت: اکنون وزارت مالیه پذیرفته است که در سال اینده مالی که چند ماه برای ان مانده است مشکل پرداخت معاشات این کارماندان حل خواهد شد.

در این حال عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید، هزینه معاشات این کارمندان بالاتر از ده ملیون افغانی میشود و امیدوار است که وزارت مالیه در پرداخت ان اقدامات عاجل را انجام دهد.

گزارش آصف خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه