صلیب سرخ: کرونا و خشونت زندگی میلیون‌ها افغان را تهدید می‌کند
(last modified 1399-03-28T09:28:49+00:00 )
جوزا 28, 1399 13:58 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ: کرونا و خشونت زندگی میلیون‌ها افغان را تهدید می‌کند
    صلیب سرخ: کرونا و خشونت زندگی میلیون‌ها افغان را تهدید می‌کند

میته صلیب سرخ امروز در گزارشی اعلام کرد که افزایش خشونت‌های اخیر در افغانستان، همراه با حملات هدفمند علیه مراکز درمانی، میلیون‌ها نفر را از خدمات بهداشتی محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در گزارش کمیته صلیب سرخ آمده است: افزایش خشونت‌های اخیر در افغانستان، همراه با حملات هدفمند علیه مراکز  درمانی، تهدید به کاهش یا جلوگیری از دسترسی به خدمات بهداشتی میلیون‌ها تن از مردم افغانستان را در بر می‌گیرد که بیش از هر زمان دیگری با شیوع ویروس کرونا به خدمات پزشکی احتیاج دارند.

صلیب سرخ در ادامه می‌افزاید مسئله نگران کننده این است که تعداد قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، کارمندان و پزشکان هستند.

گزارش تأکید می‌کند: «نبود امکانات ابتدایی مانند ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده روند مبارزه با این بیماری را مختل می‌سازد».

پترو شارر، رئیس صلیب سرخ در افغانستان در این رابطه می‌گوید: ما شاهد افزایش خشونت در افغانستان هستیم و تلفات غیرنظامیان به شدت همزمان با گسترش کرونا افزایش یافته است. 

وی افزود: کشورهای پیشرفته در مواجه به کرونا دچار مشکل بوده و این درحالی است که در افغانستان که مردان مسلح به مراکز درمانی حمله می کنند شانسی برای مواجه با این بیماری وجود ندارد. 

صلیب سرخ در پایان تاکید کرده است که مبارزه با کرونا نیازمند تعهد طرفین جنگ برای مواجه با این بیماری و همکاری برای تجهیز مراکز درمانی دارد. 

این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان امروز اعلام کرد که تعداد متبلایان در این کشور به 27 هزار نفر نزدیک شده است.

کلیدواژه