رشد 10 درصدی محصولات تربوز در ولایت ننگرهار
(last modified 1399-03-31T07:17:05+00:00 )
جوزا 31, 1399 11:47 Asia/Kabul
  • رشد 10 درصدی محصولات تربوز در ولایت ننگرهار

مسوولان اداره زراعت و مالداری در ولایت ننگرهار میگویند در سال روان به نسبت سال گذشته ده درصد محصولات تربوز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عبدالوارث تاند معاون اداره زراعت و مالداری در ولایت ننگرهار میگوید در سال گذشته در موازی دوهزار و پانصد هکتار زمین تربوز کشت گردیده بود که دهاقین از ان یکصد هزار تن محصولات تربوز را بدست آورند .

به گفته ای موصوف در سال روان در شش ولسوالی ولایت ننگرهار در موازی بیش از سه هزار هکتار زمین تربوز کشت شده که محصولات ان نیز به تناسب سال گذشته ده در صد افزایش یافته است .

مسوولان در حالی از افزایش محصولات تربوز در ولایت ننگرهار خبر میدهند که دهاقین از نبود فروش بازار برای محصولات تربوز شکایت دارند.

 انها میگویند در صورتیکه راه های انتقال این محصولات به داخل و خارج از کشور جستجو نشود دهاقین با خسارات زیادی مالی روبرو شوند .

قرار است در جریان این هفته بعد از گذشت مدت سه ماه مجدداً پروسه مبادله کالاهای تجاری بین افغانستان و پاکستان آغاز شود و روزانه حدود دوصد و پنجاه موتر کالاهای تجاری شامل میوه های تازه به کشور پاکستان صادر و به همین تعداد وسایط حامل اموال صادراتی پاکستان از طریق بندر تورخم وارد ولایت ننگرهار شود.

 

کلیدواژه