سرطان 02, 1399 12:59 Asia/Kabul
  • محکم بودن روابط ایران و افغانستان

رئیس کمیته فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان اعلام کرد، روابط دولت و ملت‌های ایران و افغانستان ناگسستنی است و هیچ معاند و جیره‌خواری نمی‌تواند آنرا تخریب کند.

«محمدعلی رضوانی بامیانی» روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا سفر هیأت عالی رتبه افغانستان به ایران را بسیار امیدوار کننده دانست و گفت: این سفر جوسازی‌های دشمنان علیه روابط دو کشور را رفع کرده و باعث گسترش و پیشرفت روابط دو کشور خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان افزود: جمهوری اسلامی ایران  خواهان برقراری صلح و پایان جنگ و درگیری در افغانستان است.

 پیشتر«محمدحسن جعفری» دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان هم در گفتگو با ایرنا گفت: سفر هیأت بلندپایه دولت افغانستان به ایران، گام مهمی در راستای گسترش روابط مستحکم و تاریخی و رفع سوءتفاهم ها است.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به مداخلات تفرقه افکنانه غرب بویژه آمریکا افزود: روابط ایران و افغانستان مستحکم و غیرقابل تخریب است و این مداخلات نمی‌تواند این روابط را برهم زند.

هیأت عالیرتبه دولت افغانستان به ریاست محمدحنیف اتمر روز یکشنبه وارد تهران شد و با وزیر امور خارجه ایران و دبیرشورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در باره گسترش روابط دو کشورتبادل نظر کردند.

قرار است این هیأت امروز نیز در تهران با مقامات ایران دیدار و درباره نهایی سازی سند جامع همکاری بین دو کشور تبادل نظر کنند.

کلیدواژه