سرطان 06, 1399 12:15 Asia/Kabul
  • افغانستان گزارش شیوع کرونا در صفوف نیروهای امنیتی را رد کرد

نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گزارش‌ها درباره شیوع ویروس کر‌ونا در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ‌و تاثیرات منفی این بیماری بالای نیروهای افغان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان در یک بیانیه مشترک گزارش روزنامه «واشنگتن پوست» مبنی بر شیوع ویروس کر‌ونا در صفوف نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور ‌و تاثیرات منفی این بیماری بر نظامیان را رد کردند.

در این اعلامیه مشترک آمده است که بخش دفاعی و امنیتی این گزارش را مطالعه کرده و مورد ارزیابی قرار داده است.

نیروهای امنیتی تاکید کردند که براساس ارزیابی‌‌های ما، آمارهای منتشر شده و تاثیرات منفی ذکر شده ویروس کرونا بالای نیروهای دفاعی و امنیتی، در این گزارش صحت ندارد.

در اعلامیه آمده که رهبری بخش امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در کشور، اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را از طریق ایجاد مراکز بهداشتی، توزیع لوازم ضروری طبی به قدر کافی در سراسر کشور به نیروهای افغان، صدور هدایات و رهنمودهای خاص، تدابیر جدی و پیشگیرانه در تمام قرارگاه‌‌ها انجام شده است.

نهادهای امنیتی و دفاعی گفته که ویروس «کووید-19» هیچ گونه تاثیر منفی بر فعالیت‌ها و ماموریت‌های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در سراسر کشور نگذاشته و مبارزه و تلاش‌های این نیروها در راستای مبارزه با تروریسم و حفاظت از افغان ها به گونه موثر اجرا می‌شود.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان رو به افزایش است و اشرف غنی رییس جمهور کشور نیز گفته که افغانستان در مرحله خطرناک ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

وزارت بهداشت افغانستان نیز اعلام کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از مرز 30 هزار نفر گذشته است. این وزارت تاکید کرده که شمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا به مراتب از شمار رسمی آن بیشتر است.

کلیدواژه