سرطان 07, 1399 15:30 Asia/Kabul

باشندگان ولایت تخار در شمال شرق کشور با انتقاد از بی توجهی حکومت بر امن سازی این شاهراه می‌گویند که این شاهراه از مردمان تخار قربانی زیادی گرفته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، افزایش ایست های بازرسی از سوی طالبان در شاهراه کندز- تخار و کندز- بغلان نگرانی های جدی را در میان باشند گان دو ولایت شمال شرق کشور؛ تخار و بدخشان به میان آورده است.

باشندگان این دو ولایت که از همین مسیر به کابل مرکز کشور وصل می شوند می گویند از یک ماه به اینسو طالبان تسلط کامل بر شاهراه های شمال شرق کشور دارند و رفت و آمد از این شاهراه نا ممکن شده است.

اسدالله خان باشنده ولایت تخار میگوید شاهراه کندز و تخار به گذرگاه مرگ بدل شده و هر روز از باشندگان ولایت تخار و بدخشان قربانی میگرد. او از بی توجهی دولت  به تندی انتقاد میکند میگوید طالبان تا دروازه های شهر تالقان رسیده اند و در یک حمله دیگر شهر را تصرف خواهند کرد.

سمیع الله سیحون از فعالین بدخشان نیز با نگرانی از افزایش ایست های باز رسی از سوی طالبان در شاهراه کندز تخار گفت که نیروهای امنیتی اندک ترین اقدام را برای امن سازی این شاهراه روی دست نگرفته اند و این وضعیت زندگی را برای مردم دشوار ساخته است.

این فعال مدنی گفت با توجه به اینکه طالبان از کالاهای بازرگانی نیز مالیات می گیرند، بهای مواد خوراکی نیز در بازار های دو ولایت شمال شرق کشور رو به افزایش است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش عرفان برزگر:

 

کلیدواژه