سرطان 07, 1399 22:15 Asia/Kabul

مقامات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به گسترش روابط تجاری و فراهم نمودن سهولت ها برای تاجران افغان توافق و تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عصر امروز نشستی در دفتر رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کابل پایتخت افغانستان بین مقامات جهادکشاورزی و محصولات کشاورزی وصنایع تبدیلی ایران و اتاق زراعت ومالداری و شماری از تجار افغانی از طریق ویدیو کنفرانس تدویر گردید.

ابتدا جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی ایران در افغانستان به اهمیت گسترش روابط تجارتی ،صادرات و واردات کالا بین ایران وافغانستان روشنی انداخته تاکید بر تداوم این دسته از نشست ها بین مقامات دو کشور ،تاجران و فراهم نمودن سهولت نمود وبه کالاهایی که از افغانستان می شود به ایران صادرگردداشاره نمود وآن ها را برشمرد وبه تداوم این دسته نشست ها تاکید ورزید.

در این نشست موانع و مشکلات وطرق حل آن ها وفراهم نمودن سهولت ها درعرصه واردات، صادرات،قرنطینه ،ویزا ،اقامت وجداسازی صف تربار از خشکبارمورد رایزنی قرار گرفت.

حاجی اختر معاون اتاق زراعت ومالداری افغانستان بر فراهم شدن سهولت ها از سوی جمهوری اسلامی ایران برصادرات و واردات تاکید ورزیده برای رفع مشکلات نیز پیشنهادهای لازم ارائه کرد.

در این نشست سلطانی سرپرست دفتر توسعه‌صادرات وزارت جهاد کشاورزی و بازاری مدیر کل دفتر همآهنگی محصولات صادرات کشاورزی وصنایع تبدیلی صحبت نموده بر استفاده از ظرفیت های بازرگان افغانستان  تاکیدنمودند گفتند به تمام گمرکات دستور داده شده تا به زودترین فرصت کالاهای ترباربدون صف ترخیص شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش قریشی از کابل:

کلیدواژه