سرطان 10, 1399 08:08 Asia/Kabul
  • واکنش کرملین به گزارش نیویورک‌تایمز درباره افغانستان
    واکنش کرملین به گزارش نیویورک‌تایمز درباره افغانستان

سخنگوی کاخ کرملین گزارش ادعایی روزنامه نیویورک‌ تایمز درباره مشوق مالی مسکو برای گروه طالبان جهت حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان را دروغ خواند.

به گزارش خبرگزاری تاس، «دمیتری پسکوف» امروز دوشنبه طی نشست خبری روزانه در کرملین اعلام کرد: موضوع گزارش ادعایی روزنامه نیویورک‌ تایمز مورد مباحثه «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز نبوده است.  

پسکوف در این نشست بار دیگر درباره تعجیل این رسانه آمریکایی در انتشار هرچه بیشتر گزارش‌های دروغین طی سال‌های اخیر ابراز تأسف کرد که البته فایده‌ای برای تداوم اعتبار آنها ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی مدعی شد، یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه گروه طالبان را تشویق به کشتن نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در افغانستان کرده است. 

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت افغانستان به این کشور حمله کردند اما از آن زمان تاکنون، افزایش تولید مواد مخدر، ناامنی، تروریسم، توهین به مقدسات مسلمانان و تداوم جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان که تاکنون جان ده ها هزار نفر را گرفته از دستاورهای اشغالگری نظامی آمریکا در افغانستان است.

 

کلیدواژه