سرطان 10, 1399 10:16 Asia/Kabul

پیکر شهیددفاع مقدس "نسیم افغانی" در جوار بارگاه رضوی آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم خاکسپاری پیکر مطهر مجاهد شهید، نسیم افغانی امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در غرفه ۱۷۰صحن آزادی حرم مطهر برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر  این شهیددفاع مقدس هم دیشب با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور محدود خادمان بارگاه منور رضوی، خانواده معزز شهدای مدافع حرم و جمعی از اعضای لشکر فاطمیون در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار و از فضای مجازی و تلویزیون‌های پهن‌پیکر حرم مطهر برای زائران بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) پخش شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهادت این شهید پیام بزرگی دارد که شهدا در کنار هم و عامل وحدت هستند، در دوران دفاع مقدس شهدا در کنار هم زندگی کردند و علیه دشمن جنگیدند امروز که به واسطه شهادت برگشتند مرزها را در نوردیدند، یعنی امروز فرهنگ شهادت طلبی دنیا را در برگرفته است.

حجت الاسلام حسین معصومی با اشاره به غریب بودن این شهید، گفت: شهدا گرچه غریب بودند اما این شهید غریب نیست بلکه در دل مردم ایران جا دارد و امیدوارم میزبانی خراسان رضوی را پذیرفته باشد.

نسیم؛ مایه افتخار افغانستان و ایران 

یاسمین حسنات بانوی افغانستانی حاضر در این مراسم هم گفت: شهادت نسیم افغانی از اعتقاد مشترک بین ملت‌های سراسر جهان اسلام است چرا که اسلام مرز ندارد و این از نهضت امام خمینی است که انسجام و اتحاد بین مردم و اقوام مختلف ایجاد کرد که برای دفاع اسلام بپا خیزند و در میادین مختلف حاضر به دفاع از اسلام باشند.

وی فداکار این شهید را مایه افتخار برای دو کشور دانست و گفت: دو ملت ایران و افغانستان هیچ گاه از هم فاصله نمی‌گیرند بلکه برای دفاع از مظلوم درکنار یکدیگر هستند.

شهید نسیم افغانی از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس است که از لشکر۵ نصر خراسان عازم جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث عراق شد و برای دفاع از انقلاب اسلامی در سن ۳۱سالگی به شهادت رسید.

پیکر این شهید والامقام چندی پیش در منطقه عملیاتی والفجر یک(فکه) تفحص و شناسایی شد.

کلیدواژه