سرطان 12, 1399 10:27 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان محور گفتگوی وزیرخارجه پاکستان با زلمی خلیل زاد

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه از رایزنی "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور با "زلمای خلیل‌زاد" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در اسلام آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این دیدار، طرفین اوضاع منطقه‌ای، تحولات افغانستان به ویژه پیشرفت‌هایی که تاکنون در فرآیند صلح به دست آمده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

"محمد صادق" نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان و "سهیل محمود" قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این نشست حضور داشتند و از آمادگی گروه‌های افغانستانی برای آغاز مذاکرات داخلی و مقرر کردن تیم‌های مذاکراتی استقبال کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: فرآیند صلح افغانستان وارد مرحله حساسی شده و پیشبرد مذاکرات بین الافغانی راهکار اصلی برای برقراری صلح و ثبات پایدار در این کشور است.

قریشی در عین حال هشدار داد که توسعه و رفاه کل منطقه بستگی به صلح و امنیت دائمی در افغانستان دارد، بنابراین باید نسبت به تلاش‌های برخی عناصر که درصدد تخریب فرآیند صلح هستند، هوشیار بود.

این دومین سفر خلیل‌زاد به پاکستان در کمتر از یکماه گذشته محسوب می‌شود.

این سفر درحالی انجام می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته به صورت ویدیوکنفرانس با «ملاعبدالغنی برادر» رییس دفتر سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد طالبان دیدار و درباره اجرای توافق آتش‌بس تبادل نظر کرد.

 زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در آستانه آغاز مذاکرات افغانستانی دور تازه سفرهای منطقه‌ای خود را آغاز کرده و قرار است به قطر و ازبکستان هم سفر کند.

کلیدواژه