انتقاد رئیس شورای ولایتی بادغیس از عدم صداقت خارجی ها در افغانستان
(last modified 1399-04-18T09:05:30+00:00 )
سرطان 18, 1399 13:35 Asia/Kabul

مسئولان شورای ولایتی بادغیس هشدار می‌دهند نیروهای خارجی در افغانستان با مردم  و دولت صادق نیستند و در پی آوردن صلح و ثبات نیز نمی‌باشند.

 عبدالعزیز بیگ رییس شورای ولایتی بادغیس در گفتگو با رادیو دری از افزایش ناامنی‌ها پس از امضای توافقنامه بین آمریکا و طالبان خبر داد و گفت: در هر گوشه ای از کشور این فرزندان افغانستان هستند که قربانی میشوند و هیچ امیدی برای رسیدن به صلح و آرامش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نیروهای خارجی تحت نام کمک و همکاری با مردم افغانستان وارد کشور شدند، اما تا هنوز اعتماد مردم را به دست نیاورده و شهروندان افغانستان همه روزه شاهد بدتر شدن وضعیت در مناطق محل سکونت شان هستند.

وی با انتقاد از رهایی صدها زندانی طالبان توسط دولت گفت: این زندانی‌ها بر اساس توافق آمریکا و طالبان رها شدند و این روند هیچ نفعی برای دولت افغانستان و مردم ندارد.

بیگ با اشاره به افزایش درگیری ها و ناامنی ها در مناطق مختلف ولایت بادغیس اظهار داشت: زندانیان طالبان که از حبس رها شدند مجددا به میادین نبرد بازگشته و هم اکنون در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در حال جنگ هستند.

این مقام محلی در بادغیس نگران بدتر شدن وضع پس از رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان است.

رییس شورای ولایتی بادغیس کشورهای بیگانه بخصوص آمریکا را عامل بیشتر ناامنی و خشونت‌ها در افغانستان دانست و گفت: خارجی‌ها هرگز با مردم افغانستان صادق نبودند و قصد دارند جنگ افغانستان ادامه پیدا کند و شدیدتر شود.

بیگ دولت افغانستان را در برابر تصمیم‌های  نادرست خارجیها ناتوان خواند و تصریح کرد: کشورهای خارجی به منظور تامین منافع شان در کشور هر برنامه‌ای را که خواسته باشند اجرایی می‌کنند و به دلیل وابستگی دولت افغانستان به این کشورها منافع مردم درنظر گرفته نمیشود.

جزئیات بیشتر در گزارش محمدی از هرات:

کلیدواژه