سرطان 21, 1399 11:11 Asia/Kabul

مسوولان ولایت ننگرهار می گویند، بخش نخست کار احداث این میدان هوایی در هشت ماه به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شاه محمود میاخیل در مراسم آغاز کار بخش نخست میدان هوایی

بین المللی ملکی در ولایت ننگرهار که روز پایانی کار وۍ به عنوان والی ننگرهار نیزبود گفت این میدان هوایی که در موازی سه هزار و پانصد جریب زمین در دشت گمبیری ولسوالی شیوه ای این ولایت ساخته می شود که بخش نخست ان شامل دیوار احاطه و اعمار برجهای امنیتی آن میباشد.

والی ننگرهار گفت بالای این کار مبلغ هشتاد میلیون افغانی هزینه دارد که از بودجه دولت پرداخته می شود و ظرف هشت مایه آینده به پایان می رسد.

در این حال قاسم وفی زاده رییس اداره هوانوردی ملکی افغانستان گفت، احداث میدان هوایی بین المللی ملکی ولایت ننگرهار مبلغ سی و شش الی چهل میلیون دالر هزینه برمی دارد و در مدت دو الی سه سال آینده کار ان به پایان رسیده و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

رییس اداره هوانوردی ملکی افزود، میدان هوایی بین المللی ملکی ولایت ننگرهار به عنوان میدان بدیل برای میدان هوایی بین المللی ملکی حامد کرزی در کابل پایتخت کشور نیز خواهد بود.

میدان هوایی قبلی جلال اباد که یک زمان از ان پروازهای داخلی و خارجی صورت میگیرد از زمان ورود  نیروهای امریکایی در تصرف انها قرار دارد که یکی از مراکز مستحکم انها در شرق کشور  شمرده می شود و برای مقاصد نظامی از ان کار گرفته می شود.

کلیدواژه