سرطان 22, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • توقف فعالیت مراکز آموزشی افغانستان تا 15 اسد تمدید شد
    توقف فعالیت مراکز آموزشی افغانستان تا 15 اسد تمدید شد

کمیته اضطرار مبارزه با کرونا به ریاست محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرد که مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی باید تا ۱۵ ماه اسد هم‌چنان بسته بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق تصمیم این کمیته اضطرار مبارزه با کرونا، بازگشایی تدریجی مدارس بعد از ۱۵ اسد به نتایج وزارت بهداشت از وضعیت عمومی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، بستگی دارد. این موضوع قرار است تا آخر هفته جاری تکمیل شود.

طبق اعلام دفتر معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، در طرح بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، وزارت‌های آموزش و پروش و تحصیلات عالی بسته‌های کمکی را به مدارس‌ و دانشگاه‌های خصوصی پیشنهاد کرده‌اند و هم‌چنان بر تقویت سیستم آموزش آنلاین در کشور تأکید شده است.

معاون دوم رییس جمهور افغانستان گفت که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ جان دانش‌آموزان و دانشجویان برای حکومت افغانستان اولویت دارد و به همین دلیل نیاز است تا در مورد بازگشایی مراکز آموزشی با دقت بیش‌تر و مطالعه دقیق‌تر وضعیت عمومی سلامت کشور، تصمیم گرفته شود.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری اعلام کرده است که نشست کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا که روز شنبه، بیست‌ویکم سرطان برگزار شد، طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در مرحله فلاکت ناشی از اوج شیوع ویروس کرونا را نیز تأیید کرده است.

طبق این طرح، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای زوج و فرد در محل کار حاضر شوند.

معاون دوم رییس جمهور افغانستان گفته است که ادارات دولتی مکلف‌اند نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در نظر بگیرند و فاصله اجتماعی را در زمان ارائه خدمات به مراجعان، رعایت کنند.

همچنین در نشست کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا، طرح شروع مسابقات کریکت بدون حضور تماشا‌گران تأیید شده است.

معاون دوم رییس جمهور گفته است که با توجه به موافقت وزارت بهداشت و تعهد اداره کریکت بورد به رعایت توصیه‌های بهداشتی، اداره کریکت بورد اجازه دارد که مسابقات کریکت را آغاز کند و برنامه‌های خود را در این رابطه روی دست گیرد.

در نشست کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گرفته شد که برای آغاز فعالیت سایر رشته‌های ورزشی، نیز یک طرح جداگانه تهیه و به جلسات بعدی کمیته برای بحث و بررسی بیش‌تر پیش‌کش شود.

کلیدواژه