ارگ: از آزادی بیان و رسانه‌ها در روند صلح دفاع می‌کنیم
(last modified 1399-04-29T09:50:56+00:00 )
سرطان 29, 1399 14:20 Asia/Kabul
  • ارگ: از آزادی بیان و رسانه‌ها در روند صلح دفاع می‌کنیم

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: حکومت افغانستان، از محور اصلی جمهوری که همانا آزادی بیان و رسانه‌هاست، با تمام توان در پروسه صلح دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در مورد دفاع دولت این کشور از دستاوردهای 19 سال گذشته در مذاکرات صلح گفت: حکومت افغانستان، از محور اصلی جمهوری که همانا آزادی بیان و رسانه‌هاست، با تمام توان در پروسه صلح دفاع خواهد کرد.

این در حالی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز در رشته توئیتی نوشته است که مسئول تماس با افغان های مقیم خارج در مورد نظام اسلامی آینده افغانستان، رهایی زندانیان، مذاکرات بین الافغانی، حقوق زنان و دیگر موضوعات مهم پاسخ داده است.

بسیاری از مردم و مقامات افغانستان نگران این موضوع هستند که بازگشت مجدد طالبان به قدرت باعث سرکوب آزادی های اساسی از جمله آزادی رسانه و بیان و همچنین برخورد قهری و کنار گذاشتن زنان در آینده افغانستان شود.

صدیقی در صفحه توئیتر خود نوشت: نظر دولت در پروسه‌ صلح، موقف اصولی است. چهارچوب این اصول را ارزش های جامعه‌ باز ما تشکیل می‌دهد، به گفته وی، طالبان گزینه‌ای دیگری ندارند و بهتر است تا این واقعیت را هضم کنند.

طالبان در طول 5 سال حکومت خود در افغانستان اجازه فعالیت به زنان و همچنین مطبوعات را نداده و همواره با برخورد قهری مانع حضور این قشر در جامعه شدند.

کلیدواژه