سرطان 30, 1399 17:50 Asia/Kabul
  • جان باختن 24 پناهجوی افغان در حادثه غرق شدن کشتی در ترکیه
    جان باختن 24 پناهجوی افغان در حادثه غرق شدن کشتی در ترکیه

سفارت افغانستان در ترکیه اعلام کرد که اجساد ۵۸ سرنشین کشتی حامل پناهجویان که در دریاچه‌ی «وان» ترکیه غرق شده بود، پیدا شده که از این 24 نفر آنها اتباع افغانستان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حبیب احمد خنجانی» کاردار سفارت افغانستان در آنکارا  گفت   چند کودک نیز در میان اجساد حضور دارند. به گفته‌وی، این اجساد از عمق ۱۵۰ متری دریاچه بیرون آورده شده و عملیات جستجو هنوز هم ادامه دارد.

کاردار سفارت افغانستان در ترکیه همچنان افزود: دولت ترکیه شماری از اجساد را به دلیل «تخریب اجساد» دفن موقت کرده و در حال مذاکره در مورد باز کردن قبرها و انتقال اجساد به افغانستان است.

در همین حال، گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ افغانستان نیز گفته است که دولت افغانستان از طریق سفارت این کشور در ترکیه تلاش می‌کند که اجساد را به کابل منتقل و به خانواده‌های‌ این افراد تحویل دهد.

هیواد از شهروندان افغانستان خواسته است که از سفرهای غیرقانونی خودداری کنند.

اوایل ماه جاری شمسی، یک کشتی حامل پناهجویان در دریاچه‌ی «وان» در جنوب‌شرق ترکیه غرق شد. گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه در ۱۸ سرطان در یک نشست خبری گفت که براساس اطلاعات اولیه، این کشتی حدود ۸۰ سرنشین داشته که شماری از پناهجویان افغان نیز در آن حضور داشتند.

هیواد همچنان گفته بود که برای بررسی و شناسایی اجساد پناهجویان افغان که در حادثه‌ی غرق‌شدن کشتی حامل پناهجویان در آب‌های ترکیه، جان‌ خود را از دست داده‌اند، هیأتی از سفارت افغانستان در ترکیه به محل حادثه اعزام شده است.

کلیدواژه