اسد 01, 1399 10:41 Asia/Kabul
  • ارگ: برخی وزرای پیشنهادی تیم عبدالله شایستگی عضویت در کابینه را ندارند!

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که برخی وزرای پیشنهادی که از سوی تیم عبدالله عبدالله معرفی شده اند، معیار‌های قانونی و شایستگی عضویت در کابینه را ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری گفت: رئیس جمهور می‌خواهد که این بار کابینه‌ای شایسته تشکیل دهد و اعضای آن وزن سیاسی داشته باشند و آیینه‌ای برای ثبات و حاکمیت در کشور باشند.

وی افزود: برای معرفی چنین کابینه‌ای مشکل وجود دارد و کسانی که تاکنون از سوی متحدان سیاسی حکومت معرفی شده‌اند، معیار‌های لازم را ندارند.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: معیار‌ها برای حکومت و مردم مهم است و باید فهرستی تهیه شود که مردم آن را بپذیرند و مجلس نمایندگان به آن رای بدهند.

صدیق صدیقی اضافه کرد: نام‌هایی که برای نامزدی در عضویت کابینه مطرح شده است معیار لازم را که همان شایستگی، خدمت به مردم و وزن سیاسی است ندارند.

وی تاکید کرد که حکومت برای معرفی کابینه شایسته متعهد است، هرچند تشکیل چنین کابینه‌ای زمان طولانی را نیز در بر بگیرد.

گفتنی است که براساس توافقنامه سیاسی که ۲۸ ثور سال جاری میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله امضا شد، کابینه دولت افغانستان به صورت برابر میان هر دو تقسیم می‌شود. تیم عبدالله تاکنون به صورت رسمی فهرست وزرای پیشنهادی خود را معرفی نکرده است.

کلیدواژه