اسد 05, 1399 14:38 Asia/Kabul

برخی منابع از آزادی برخی از زندانیان خطرناک طالبان توسط دولت افغانستان حکایت می کند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری در حالی که مقامات دولت افغانستان پیش از این از آزاد نکردن برخی از زندانیان خطرناک گروه طالبان خبر داده بودند یک مقام دولت افغانستان که نخواست نامش افشا شود گفت که حکومت رهایی  ششصد زندانی طالبان  را که حکومت آنها را خطرناک قلمداد نموده بود آغاز نموده است.

 این مقام دولت افغانستان گفته است که شب گذشته ۵۱ زندانی طالب از زندان پلچرخي آزاد شده و به زودی  هفتاد تن دیگر نیز از زندانیان طالب از زندان بگرام آزاد خواهند شد به گفته این مقام افغان ،زندانیان آزاد شده جز ششصد زندانی است که حکومت افغانستان آنها را خطرناک خوانده و گفته بود که این زندانیان  مرتکب جرایم دیگر جنایی نیز می باشد و پیش از این از طالبان خواسته بود تا به عوض آنها لیست ششصد زندانی دیگر شان را بفرستند.

حکومت افغانستان تا اکنون نزدیک به چهارهزارو پانصد زندانی طالب را از زندان ها آزاد نموده است. روز گذشته شهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسي طالبان در دوحه پایتخت قطر گفته بود در صورتیکه حکومت رهایی پنج هزار زندانی طالب را قبل از عید قربان تکمیل نماید آنها نیز زندانیان نیروهای امنیتی را رها و بعد از عید  وارد مذاکرات مستقیم با حکومت خواهند شد .

از سوی دیگر شورای امنیت ملی افغانستان به تازگی گفته است که طالبان  رها شده با وجود سپردن تعهد دوباره به جبهه های  جنگ برمیگرند اما سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که آنها از طالبان آزاد شده خواسته اند در خانه های شان بماند  شاهین همچنان اداره امنیت ملی افغانستان را متهم نموده که طالبان رها شده را از خانه های شان دوباره بازداشت می نماید اما اداره امنیت ملی این ادعا را رد نموده است .

گزارش تکمیلی از همکارمان آصف شینواری

کلیدواژه