اسد 06, 1399 14:42 Asia/Kabul

شدت حملات مخالفان مسلح دولت در بخش‌هایی از بادغیس نگرانی‌ها از تصرف مناطقی از این ولایت را بیشتر کرده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، ساکنین ولسوالی‌های مقر، قادس و بالامرغاب از ناامنی‌ها، حملات گروهی طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی، حضور و فعالیت نظامیان طالبان در روستاها و آزار و اذیت شهروندان توسط آنان به شدت شکایت دارند و از دولت می خواهند تدبیری برای بهبود اوضاع بادغیس بسنجد.

فیض‌محمد میرزا زاده سرپرست ولایت بادغیس  این ناامنی‌ها را تایید کرد و گفت: طالبان از اینکه نیروهای امنیتی بر آنان حمله نمی کنند استفاده کرده و هرازگاهی مواضع سربازان پلیس و ارتش را مورد حمله قرار می‌دهند.

این مقام دولتی در بادغیس با بیان اینکه منسوبان امنیتی از توانایی‌های باالقوه‌ای برخوردار اند و به دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان اجازه برهم زدن ثبات و امنیت را نمی‌دهند.

در همین حال محمد حیدر شریفی ولسوال قادس از بازگشت نیروهای کمکی  خبر داده است که چند روز قبل به منظور افراز یک پایگاه بزرگ نظامی عازم ولسوالی قادس شده بودند.

 فیض محمد میرزازاده سرپرست ولایت بادغیس نیز با بیان اینکه در چند روز اخیر حملات طالبان در ولسوالی قادس افزایش یافته ، اظهار داشت: پاسگاه‌ها و مراکز امنیتی در قادس و سایر ولسوالی‌ها فعال هستند و به دلیل وضعیت دفاع فعال طرحی برای ایجاد چنین قرارگاه‌های وجود ندارد.

صدیق عاطف کارشناس امور نظامی و امنیتی در بادغیس در گفتگو با رادیو دری وضعیت امنیتی در شماری از ولسوالی‌های بادغیس را نگران کننده خواند و اظهار داشت: طالبان به دروازه‌های مراکز ولسوالی‌ها و قوماندانی‌های امنیه رسیده و دولت حاضر نیست صدای مردم در حال خطر را بشنود.

عاطف به پیش‌روی هایی که از سوی طالبان در مناطق مختلف بادغیس صورت گرفته نگاهی داشت و افزود: گروه‌های مسلح مخالف دولت در تلاش اند مناطق مهم و استراتژیک بادغیس را یا به تصرفشان درآورند و یا وضعیت امنیتی آن را بر هم بزنند.

بادغیس در همسایگی شمالی هرات سال‌هاست که روی آرامش را ندیده و افزایش این ناامنی‌ها، حضور تفنگداران وابسته به گروه طالبان، مین‌گزاری‌ها و حملات مسلحانه باعث شده که پروژه‌های زیربنایی نیز در این ولایت زیبای افغانستان به پایه اکمال نرسد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی:

 

کلیدواژه