اسد 08, 1399 18:15 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، ازبکستان و آمریکا
    برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، ازبکستان و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که گروه کاری مشترک افغانستان، ازبکستان و آمریکا در نشستی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری توافق کردند.

به گزارش ایرنا، «گران هیواد» روز چهارشنبه طی نشست خبری در مرکز رسانه‌های دولتی به خبرنگاران گفت: اولین نشست گروه کاری سه جانبه میان افغانستان، آمریکا و ازبکستان؛ برگزار شد و در این نشست نمایندگان هر سه کشور در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی، سرمایه گذاری، ساخت راه آهن، بهداشت و کشاورزی بحث و تبادل نظر کرده و روی توسعه این همکاری ها توافق کردند.

هیواد همچنین از اعلام آتش‌بس سه روزه گروه طالبان در روزهای عیدقربان استقبال کرد و گفت که افغان‌ها خواستار آتش‌بس دایمی هستند.

وی افزود که دولت افغانستان گام‌های مهمی در راستای صلح برداشته و با آزادی زندانیان، گروه طالبان باید برای گفت‌وگوی صلح آماده شوند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان همچنین با اشاره به نشست اخیر چهار جانبه افغانستان، چین، نپال و پاکستان گفت: هر چهار وزیر خارجه در این نشست روی همکاری های همه جانبه در مبارزه با ویروس کرونا تبادل نظر کردند.

هیواد گفت که نماینده وزیر خارجه چین در این نشست آمادگی کشورش را برای ارائه کمک‌ها در زمینه همکاری های اقتصادی، توسعه کشاورزی، تجارت، صادرات و بسته‌بندی مواد غذایی ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان نیز با اشاره به آخرین جزییات در مورد جستجوی افغان‌های غرق شده در یک کشتی حامل مهاجرین در آبهای شهر وان ترکیه، گفت: تاحال ۶۱ جسد از دریاچه بیرون کشیده شده که از میان این اجساد، ۳۴ تن شان افغان بودند.

او افزود که سفارت افغانستان در آنکارا، از روز حادثه تا کنون در تلاش انتقال اجساد به افغانستان است و تا حال ۱۷ جسد به کشور انتقال یافته است.

کلیدواژه