اسد 09, 1399 07:41 Asia/Kabul

نماینده‌های مردم بادغیس در شورای ولایتی از کشته شدن دستکم ۲۸ تن از طالبان مسلح در حملات هوایی نیروهای امنیتی خبر داده و تاکید کردند: اینگونه حملات در تامین امنیت موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار رادیودری، بهاءالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس با اشاره بر اینکه طالبان مسلح بیشتر از هر زمان دیگری در ولسوالی بالامرغاب حضور و فعالیت نظامی دارند، گفت: در بمباران مناطقی که شاهد حضور طالبان است حدود ۲۸ تن از افراد مسلح وابسته به این گروه کشته شدند.

این عضو شورای ولایتی بادغیس خاطرنشان کرد: این حملات به دلیل کاهش محاصره طالبان بر پایگاه اردوی ملی در این ولسوالی صورت گرفته است.

در همین حال عبدالعزیز بیگ رییس شورای ولایتی بادغیس انجام این حمله هوایی را در بهبود وضع امنیتی و شکسته شدن محاصره ۶ ماهه پایگاه نیروهای امنیتی در بالامرغاب موثر دانست و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته  ۹۰ تن از سربازان کماندو جدیدا در این پایگاه مستقر شدند.

وی افزود: نیازمندی‌های منسوبین امنیتی در این قرارگاه مهم ارتش و پلیس، در حال تکمیل شدن است و مجروحان نیروهای مشترک امنیتی نیز از این پایگاه به مرکز ولایت بادغیس منتقل شدند.

رییس شورای ولایتی بادغیس حمله هوایی شب گذشته بر مواضع نیروهای طالبان را سنگین خواند و گفت: طالبان مسلح پس از امضای توافقنامه با آمریکایی‌ها حملات خود بر نیروهای دولتی را شدت بخشیدند که این باره باعث شد تا نیروهای ارتش نیز پاسخ نظامی بدهد.

بیگ محاصره شدید این پایگاه توسط طالبان را غیرقابل تحمل دانست و تاکید کرد: بارها از منسوبان امنیتی در کابل و هرات خواسته شده بود تا عملیاتی به هدف شکسته شدن این محاصره انجام شود.

وی از جابجایی ده‌‌ها نیروی آموزش دیده کماندوی ارتش در این پایگاه خبر داد و گفت: با این رویدادها احتمالا از حملات سنگین طالبان در روزهای آینده کاسته خواهد شد.

از رییس شورای ولایتی بادغیس درخصوص اعلام آتش بس از سوی رهبری طالبان در روزهای عید قربان و موثریت آن پرسیدم، بیگ با بیان اینکه امیدها برای رسیدن به صلح در بین جامعه همواره وجود دارد، از طرف های درگیر جنگ بخصوص طالبان خواست تا این آتش بس سرآغاز صلحی فراگیر باشد.

گروه طالبان تا کنون در مورد این خبر اظهار نظری نکرده‌است.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه