اسد 10, 1399 10:31 Asia/Kabul
  • غنی خواستار اصلاحات اساسی در تشکیلات پلیس افغانستان شد
    غنی خواستار اصلاحات اساسی در تشکیلات پلیس افغانستان شد

رییس جمهور افغانستان بر اصلاحات اساسی در این وزارت‌خانه، ایجاد سیستم‌ها جهت اجرای برنامه‌های اصلاحی پلیس و اصلاحات بیشتر در تشکیلات پلیس ملی، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست ویدیویی که با حضور حمدالله محب مشاور امنیت ملی برگزار شد، در ابتدا مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور کشور، گزارشی را در مورد اجرای طرح های اصلاحی بر اساس هدایت رئیس جمهور در رابطه به تشکیلات، مبارزه علیه جرایم، تعلیم و تربیت پلیس ملی و همچنان پیشرفت ها و راه حل ها به منظور حل مشکلات در این عرصه ها، به رئیس جمهور ارائه کرد.

غنی پس از شنیدن گزارش و معلومات، بر اصلاحات بنیادی در وزارت امور کشور، ایجاد سیستم ها جهت اجرای برنامه های اصلاحی پلیس و اصلاحات بیشتر در تشکیلات پلیس ملی، تاکید کرد.

وی با تاکید به رسیدگی به موقع به خانواده شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و تامین امنیت، گفت که در کنار تعلیم و تربیت پلیس ملی، باید پلیس مردم محور شود و مشکلات آنان حل گردد.

غنی در ادامه سخنانش حاکمیت قانون، مبارزه علیه جرایم در شهرها، تامین امنیت شاهراه های کشور، اجرای اصلاحات در قوماندانی های مرکز، ولایات و شهرستان‌ها و کمیساری ها و بنادر و همچنان ارزیابی همه جانبه قوماندانان امنیتی را مهم خواند.

این در حالی است که پیش از این رییس جمهور ، وزارت امور کشور را قلب فساد اداری خوانده و بر اصلاحات کلیدی در این وزارت تاکید کرده است.

در همین حال نهادهای امنیتی نیز به تازگی طرحی را زیر نام "میثاق امنیتی" روی دست گرفته‌اند که در این طرح به برخورد جدی و قاطعانه با جنایتکاران به همکاری مردم تاکید شده است.

کلیدواژه