سیگار: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 60 درصد افزایش یافته است
(last modified 1399-05-11T13:30:30+00:00 )
اسد 11, 1399 18:00 Asia/Kabul
  • سیگار: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 60 درصد افزایش یافته است
    سیگار: تلفات غیرنظامیان در افغانستان 60 درصد افزایش یافته است

اداره‌ بازرس ویژه‌ آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش جدید خود که به کنگره این کشور فرستاده، اعلام کرد که در سه ماه اخیر سال جاری میلادی، تلفات غیرنظامیان در افغانستان نسبت به سه ماه گذشته آن، ۶۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش  خبرگزاری فارس، در گزارش اداره‌ بازرس ویژه‌ آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)  آمده است که از اول ماه آوریل تا ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی( 13 حمل تا 10 سرطان 1399)، افغانستان شاهد افزایش بی‌سابقه جنگ و درگیری بوده‌است؛ طوری که مشابه آن را در ۱۹ سال گذشته تجربه نکرده است.

سیگار همچنین گفته است که شمار تلفات غیرنظامیان نسبت به سال گذشته هم افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

پیش از این، دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در تازه‌ترین گزارش خود گفته بود که در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۱۲۸۲ غیرنظامی در پی خشونت‌ها در افغانستان کشته شده و ۲۱۷۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش اداره‌ بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان، افزایش حملات اخیر طالبان، مقام‌های ارشد ناتو و آمریکا را نیز نگران کرده‌اند.

محمدعضیم کبرزانی، عضو مجلس نمایند‌گان افغانستان می‌گوید، نگرانی این است که طالبان با ادامه خشونت‌، رویای انحصار قدرت را در سر دارند، به ویژه این‌که هنوز روابط‌شان با القاعده را قطع نکرده‌اند.

کمتر از ۴۰ ساعت دیگر به پایان مهلت آتش‌بس سه روزه‌ی عید قربان مانده است، اما مردم و حکومت انتظار تمدید آتش‌بس را دارند.

کلیدواژه