اسد 14, 1399 14:58 Asia/Kabul
  • پاکستان مرز چمن را بروی مسافران افغان بازگشایی کرد

وزارت امور خارجه افغانستان از بازگشایی گذرگاه سپین بولدک - چمن به روی مسافرین خبر داده و گفته که قرار است صد‌ها تن از مهاجرین افغان در پاکستان وارد این کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گران هیواد» سخنگوی این وزارت روز سه شنبه با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که این گذرگاه ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح امروز توسط مرزبانان پاکستانی به صورت یک‌طرفه باز شده است.

همزمان با گسترش شیوع کروناویروس در افغانستان و منطقه، پاکستان تمامی گذرگاه‌هایش را با افغانستان بسته کرد که با مسدود شدن این گذرگاه‌ها، روند رفت و آمد مهاجرین افغان از این کشور متوقف شد که مشکلات جدی را برای آنها به ویژه بیماران به دنبال داشته است.

هفته گذشته درگیری میان مرزبانان افغانستان و پاکستان به دلیل انسداد مرز آغاز شد و پاکستان حملاتی را بر مرز افغانستان در قندهار انجام داد.

وزارت مهاجرین افغانستان می‌گوید که برای بازگشایی گذرگاه‌های این دو کشور به روی مهاجرین افغان، گفتگوها با طرف پاکستان آغاز شده است.

عبدالباسط انصاری، سخنگوی این وزارت با اشاره به توافق میان دوجانب گفت: "در هفتۀ یک بار مرز میان افغانستان و پاکستان باز می‌شود".

در حال حاضر، ۲.۵ میلیون شهروند افغان در پاکستان مهاجر اند که براساس اطلاعات وزارت امور مهاجرین افغانستان ۱.۳ میلیون اسناد اقامت قانونی دارند.

کلیدواژه