اسد 17, 1399 11:01 Asia/Kabul
  • ترانزیت 15 هزار تنی کالا از مرز دوغارون ایران

رئیس اداره ترانزیت اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی،شمال شرق ایران، گفت: افغانستان در چهار ماه گذشته ۱۵ هزار تن کالا از مرز دوغارون و مرزهای غربی ایران به کشورهای مختلف صادر کرده است.

به گزارش ایرنا،«حمید محمدی ‌فاز» رئیس اداره ترانزیت اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی روز جمعه افزود: کالاهای صادراتی افغانستان با ۶۱۰ دستگاه کامیون وارد ایران شد که از این تعداد ۳۴ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرزهای غربی به ترکیه و مابقی به بنادر جنوبی ایران منقل شد.
به گفته رئیس اداره ترانزیت اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، سال گذشته ۱۱ دستگاه کامیون از بندر چابهار بار ترانزیتی به مرز دوغارون منتقل کرد اما از ابتدای امسال(1399 شمسی) تاکنون ۲۵۶ دستگاه کامیون در این مسیر ترانزیت کالا انجام دادند.
محمدی فاز با اشاره به توسعه کریدورهای تجاری مختلف در ایران افزود: کشور افغانستان با بهره گیری از این گذرگاه‌ها اقدام به صادرات و واردات کالا از مسیر ایران کرده و توسعه محور تجاری شرق ایران از جمله محورهای دارای مزیت برای کشور افغانستان است. 
دوغارون از مهمترین مرزهای صادراتی ایران و مهمترین مرز زمینی افغانستان برای ارتباط با جهان به ویژه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.

 

کلیدواژه