اسد 18, 1399 10:24 Asia/Kabul
  • اذعان به نقش مخرب آمریکا و ناتو در ایجاد بحران در افغانستان

یک جاسوس انگلیسی، اذعان کرد که امریکا و ناتو عامل اصلی گسترش جنگ، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان هستند .

به گزارش خبرگزاری آریانانیوز ، "کیون هارلی" که سالها در افغانستان جاسوسی می کرده است، روز پنج شنبه گفت، از زمان حضورنظامی امریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان،  قاچاق مواد مخدر و جنگ و درگیری در این کشور چندین برابر افزایش یافته است. 

هارلی، راهبرد نظامی امریکا در جنگ افغانستان را شکست خورده دانست و افزود، امریکاییها و همپیمانانش، راهی جزء خروج  از این کشور ندارند .

این جاسوس انگلیسی تاکید کرد، ادامه حضور نظامی امریکا در افغانستان هیچ سودی برای مردم این کشور نداشته بلکه مشکلات انها را افزایش نیز داده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که به تازگی انتشار اسناد محرمانه‌‌ای از نیروی هوایی ارتش بریتانیا که شامل ایمیلهایی درباره عملیات‌ در افغانستان و قتل صدها غیرنظامی افغان می‌شود، سبب مطرح شدن اتهاماتی متقابل در داخل وزارت دفاع ملی انگلیس شده است.

پیش از این، روزنامه انگلیسی زبان دیلی تلگراف نیز نوشته بود، وزارت دفاع انگلیس وظیفه اصلی جمع آوری و انتقال اطلاعات را در افغانستان برعهده دارد.

 این درشرایطی است که جامعه جهانی هم اکنون متوجه این مهم شده است که ارتش انگلیس و آمریکا در افغانستان و عراق مرتکب جنایات جنگی بسیار و نقض حقوق بشر شده اند.

کلیدواژه