برگزاری مراسم گرامیداشت از شهدای پرس تی وی در افغانستان
(last modified 1399-05-21T03:40:49+00:00 )
اسد 21, 1399 08:10 Asia/Kabul

مراسم گرامی داشت از شهدای پرس تی وی در افغانستان به همت دفتر نمایندگی برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل، در مقر این نمایندگی برگزار شد.

خانواده های شهید سید فرهاد تقدسی و شهید حبیب الله حسین زاده ،برخی از چهره های دولتی ،نمایندگان جامعه ی خبرنگاری افغانستان ، سیاسیون ، علما و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دکتر بهادر امینیان با حضور در این مراسم بر تداوم راه شهادت وآزادی و اطلاع رسانی تاکید کردند .

دکتر بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با برجسته خواندن نقش خبرنگاران مسوول و متعهد در بیداری و روشنگری جامعه ،تاکید کرد که دست هایی ناپاک همواره در تلاش اند تا با مسموم سازی فضای رسانه یی ،سیاه نمایی کنند و تلاش های بی شائبه ی خبرنگاران متعهد را اندک و ناچیز جلوه دهند .

افزون براین ،دکتر جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در بخشی از این مراسم و از طریق ارتباط زنده ی تصویری صحبت میکرد، ضمن عرض تسلیت به خانواده ها و همکاران شهدای پرس تی وی در افغانستان،خاطر نشان ساخت که مجاهدت های تصویربرداران شهید پرس تی وی در افغانستان جهت اطلاع رسانی ارزشمدارانه در سینه ی تاریخ رسانه یی ثبت و ماندگار خواهد شد .

هم چنین سید مهدی ثاقب نماینده ی خانواده ی شهید تقدسی ، با اشاره به خطیر بودن مسوولیت خبرنگاران در افغانستان خاطر نشان ساخت که خبرنگار بودن در افغانستان یعنی ایستادن در میان خون و آتش .به گفته ی ثاقب ، شهید سید فرهاد تقدسی و شهید حبیب الله حسین زاده مصداق کامل ایستادن در میان آتش و خون بودند .

افزون‌براین فهیم دشتی ، رئیس اتحادیه ی ملی ژورنالیستان افغانستان که در این مراسم صحبت می کرد ، نسبت به اهمیت رسیدگی به مشکلات خبرنگاران در افغانستان تاکید نمود و از تلاش های خستگی ناپذیر دست اندرکاران رسانه در افغانستان قدردانی کرد.

ممتاز حیدری رئیس دارالانشاء مرکز خبرنگاران افغانستان نیز در سخنانی از نهادهای دولتی و بین المللی ی مرتبط با خبرنگاران خواست تا در زمینه هایی چون حمایت از حقوق خبرنگاران مجدانه و مسوولانه تلاش کنند.

سپس و در پایان این مراسم ، داکتر بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل به اهدای لوح تقدیر به خانواده های شهید سید فرهاد تقدسی و شهید حبیب الله حسین زاده و تنی چند از خبرنگاران دفتر نمایندگی برونمرزی  سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کابل پرداخت. 

لازم به ذکر است این که شهید سید فرهاد تقدسی و شهید حبیب الله حسین زاده تصویربرداران پرس تی وی در افغانستان در رویدادهای جداگانه ی تروریستی در کابل به شهادت رسیدند.

گزارش عالمی خبرنگار رادیو دری در مورد این خبر:

کلیدواژه