ترکمنستان تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا را به هرات اهدا کرد
(last modified 1399-05-23T06:46:14+00:00 )
اسد 23, 1399 11:16 Asia/Kabul
  • ترکمنستان تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا را به هرات اهدا کرد

سخنگوی اداره بهداشت هرات گفت: تجهیزات کامل آزمایشگاه تشخیص کرونا به فرمان رئیس جمهور ترکمنستان برای مردم افغانستان به‌منظور ادامه روند کمک‌های بشر دوستانه اهدا شد و ادامه خواهد داشت.

«محمد رفیق شیرزی» سخنگوی اداره بهداشت هرات در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: به دستور رئیس جمهور کشور ترکمنستان و به‌منظور ادامه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان افغانستان بسته کامل تجهیزات آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری کرونا به هزینه 300 هزار دلار اهدا شد.

وی افزود: تمامی این تجهیزات برای ایجاد یک ازمایشگاه کامل در مرکز درمانی شهرک تورغندی به اداره بهداشت هرات اهدا شد که از این پس ساکنین این منطقه به جای سفر به مرکز شهر در این آزمایشگاه تشخیص و درمان شوند.

شیرزی ادامه داد: کشور ترکمنستان تاکنون در بخش‌های مختلف کمک‌های بشردوستانه خود را به افغانستان ارسال کرده و در راستای پیشرفت و آبادانی آن تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد که در آینده نیز یکی از برنامه‌های مهم ترکمنستان ایجاد پروژه فیبر نوری و گسترش خط آهن این کشور در افغانستان است.

سخنگوی اداره بهداشت هرات خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کرونا در هرات، اهدای تجهیزات کامل آزمایشگاه تشخیص کرونا بزرگترین محموله اهدایی کشور ترکمنستان است و روند کمک‌رسانی در آینده‌ای نزدیک از طریق دهلیز زمینی راه لاجورد در تمام عرصه‌ها صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر محمد اصف کبیر معاون اداره بهداشت هرات در این مورد گفت: پس از افزایش افراد مبتلا به کرونا و گسترش این بیماری در هرات در کنار ارسال تجهیزات و امکانات از وزارت بهداشت افغانستان کشورهای همسایه ترکمنستان و ایران حمایت‌های گسترده ای در امر کمک رسانی به شهروندان افغانستان داشتند و این امر بیانگر حسن همجواری و روابط نیک و دوستانه میان افغانستان و کشورهای همسایه است.

وی همچنین افزود: با ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهرک تورغندی علاوه بر ساکنین این شهرک شهرستان‌های نزدیک به این منطقه نیز از آن بهره‌مند خواهند شد و مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکمنستان را داشته باشند در این ازمایشگاه تست و ازمایش خواهند شد.

کلیدواژه