اسد 25, 1399 14:23 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در ولایت بادغیس از کشته و زخمی شدن ۲۷ تن از نیروهای طالبان مسلح در نبردهایی در ولسوالی قادس خبر داده و تاکید کردند: ماجراجویی‌های طالبان باعث کشته شدن آنان می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان نظامی در پایگاه ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان  با پخش خبرنامه‌ای تایید کردند که طالبان مسلح حملات شان بر پاسگاه‌ها و مراکز امنیتی بادغیس را افزایش داده‌اند.

در این خبرنامه آمده که طالبان مسلح بر ولسوالی قادس بادغیس حمله کرده اند که با تلفات سنگین این گروه این نبرد به پایان رسیده است.

قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور کشته شدن ۱۴ تن از طالبان مسلح در این رویارویی مسلحانه را تایید کرده است و گفته ۱۳ عضو این گروه نیز زخمی شده‌اند.

در همین حال عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس در گفتگو با رادیو دری ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در این ولایت و کشته و زخمی شدن افراد غیرنظامی و نیروهای مسلح دولتی گفت:  اجساد شماری از مخالفان مسلح در این درگیری در میدان نبرد باقی مانده است.

رییس شورای ولایتی بادغیس اما شمار کشته شدگان طالبان را ۹ تن اعلام کرد.

این مقام محلی در بادغیس وضعیت فعلی در بادغیس را رضایت بخش گفت اما تصریح کرد: طالبان مسلح همه روزه به منظور تصرف بخش‌هایی از ولایت بادغیس حملاتی را بر پاسگاه‌های امنیتی و مناطق مسکونی انجام می‌دهند.

 

رییس شورای ولایتی بادغیس ضمن بیان اینکه نیروهای مسلحی که امنیت را در قادس برهم می زنند از افراد ملا صالح، ملا جلیل فاروقی و ملا عبدالعزیز از قوماندان‌های مهم طالبان هستند، اظهارداشت: در این حمله وسیع طالبان به نیروهای امنیتی آسیبی وارد نشده است.

بیگ ، تحرکات نظامی طالبان بخصوص در این روزها را به هدف امتیاز گیری در مذاکرات بین‌الافغانی دانست و گفت: مردم افغانستان به ویژه شهروندان بادغیس انتظار دارند روزهای تلخ و سیاه به پایان برسد و این درگیری‌ها خاموش شود اما همه روزه شاهد کشته و یا زخمی شدن افراد هستند که امیدها برای رسیدن به صلحی پایدار در کشور را به یاس مبدل کرده است.

ولسوالی قادس در ردیف ولسوالی‌های بالامرغاب و مقر از ناامن‌ترین مناطق بادغیس بشمار میرود.

طالبان مسلح سالهاست که در این مناطق حضور و فعالیت نظامی دارند.

مردم اما دولت افغانستان را در از بین بردن گروه‌های مسلح ناتوان می‌دانند و تاکید دارند: اگر افراد مسلح در این مناطق سرکوب نشوند به این زودی‌ها شاهد برقراری آرامش و صلح نخواهند بود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

 

کلیدواژه