سنبله 02, 1399 08:08 Asia/Kabul
  • رد اتهام امریکا علیه ایران در باره کمک نظامی به طالبان
    رد اتهام امریکا علیه ایران در باره کمک نظامی به طالبان

رییس حزب رفاه ملی افغانستان ، اتهام وزیر خارجه امریکا  ضد ایران مبنی بر ارسال سلاح به طالبان را بی اساس و کذب دانست.

به گزارش ایرنا، محمدحسن جعفری عصر روز شنبه  در مصاحبه با این رسانه  گفت ، اتهامات وارده از سوی مایک پمپئو نوعی فرافکنی و تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم افغانستان ازشکست امریکا در  جنگ 19 ساله این کشور است  تا خود را از این باتلاقی که گرفتار شده ، نجات دهد .

این سیاستمدار افغان افزود  جمهوری اسلامی ایران خود یکی از کشورهایی است که  قربانی تروریسم است و نیازی ندارد که از گروه های تکفیری  حمایت کند.  

به گفته این فعال حزبی افغان، اما شواهد و مدارکی زیادی وجود دارد که آمریکاییها بصورت غیر مستقم طالبان را  تجهیز  می کنند و این گروه  اکنون با سیاستهای آمریکا و برنامه های آن کشور هماهنگ تر عمل می کند.

 محمدحسن جعفری تصریح کرد  آمریکاییها اکنون با در نظر داشتن طرحهای بعدی خود برای افغانستان و غرب اسیا بر این باورند که باید طالبان را حمایت کرده و با تعامل با آنها دولت قانونی افغانستان را تاحدودی از معادلات کنار بگذارند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در اظهاراتی کینه توزانه و جنگ طلبانه  مدعی شده بود ایران به  طالبان سلاح  ارسال می کند  ، ادعایی که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها آنرا رد کرده  و مداخله جویانه می دانند .

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه معتقدند    آنچه امروز در افغانستان می گذرد نتیجه جنگ افروزی و مداخلات آمریکا در امور افغانستان است.

 

 

 

کلیدواژه