سنبله 02, 1399 11:25 Asia/Kabul
  • نماینده غیر نظامی ناتو با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد
    نماینده غیر نظامی ناتو با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد

ماینده ارشد غیر نظامی ناتو در دیدار با« اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان بروی حمایت ناتو در زمینۀ امنیت و ثبات دراز مدت در افغانستان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «استیفانو پونتکورو» نماینده ارشد غیر نظامی ناتو در دیدار با « اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان بروی حمایت ناتو در زمینۀ امنیت و ثبات دراز مدت در افغانستان تأکید کرد.

به نوشته ارگ افغانستان این دیدار که با حضور حمدالله محب مشاور امنیت انجام گرفت،  غنی و پونتکورو در مورد پروسه صلح، تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حمایت ناتو از برنامه‌های حکومت افغانستان به ویژه در زمینه صلح تبادل نظر کردند.

پونتیکورو ضمن اعلام تعهد ناتو بر حمایت از امنیت و ثبات پایدار افغانستان، گفت: ناتو در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به همکاری های خویش ادامه خواهد داد.

پیش از این ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان بر تعهد ناتو در زمینۀ حمایت از قوای امنیتی و دفاعی افغانستان و آموزش این نیروها تأکید کرده بود.

بسیاری از نظامیان حاضر در ماموریت ناتو را سربازان آمریکایی تشکیل می دهند که بارها ترامپ اعلام کرده به دنبال خروج کامل این نظامیان است، مشخص نیست با خروج این نظامیان ناتو بتواند به تعهدات خود در زمینه همکاری با نظامیان افغانستان ادامه دهد.

کلیدواژه