سنبله 04, 1399 09:53 Asia/Kabul
  • وزیر پیشین بهداشت افغانستان و 3 معاون وی به دادستانی معرفی شدند
    وزیر پیشین بهداشت افغانستان و 3 معاون وی به دادستانی معرفی شدند

وزیر صحت عامه افغانستان به اقدام اداره بازرس ریاست جمهوری مبنی بر معرفی کردن او و سه معاون کنونی و پیشین این وزارت به دادستانی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیروزالدین فیروز»، وزیر پیشین صحت عامه افغانستان در یادداشتی در فیس‌بوکش خطاب به وحید مجروح معاون کنونی، شفیق‌الله شهیم و ماموسی زیور، معاونان پیشین این وزارت نوشت که آن‌ها قربانی صداقت به او و مردم شده‌اند.

فیروز از این بابت ابراز تأسف کرد و گفت خدمات آن‌ها صادقانه، موثر و «اظهرمن الشمس» است.

به گفته او، تلاش‌های شبانه‌روزی و مخلصانه این سه معاون وزارت بهداشت سبب کاهش شدید پیامدهای منفی پاندیمی ویروس کرونا در افغانستان شد و از تلفات بیش‌تر جلوگیری کرده است.

وی نوشت: «تاسف‌آور است در ازای این‌که تقدیر می‌شدید، توهین و شخصیت‌کشی را علیه‌تان ادامه دادند. از نظام مفسد و بی‌ارزش توقع تقدیر را نباید داشت.»

فیروزالدین فیروز در ادامه گفت که این نظام از شش سال پیش تاکنون «سعی مذبوحانه» را علیه او و همکارانش ادامه داد تا لکه‌ای را به دامن آن‌ها وارد کند.

وزیر پیشین بهداشت افغانستان افزود که این بار نیز این تلاش‌ها ناکام می‌شود.

فیروزالدین فیروز می‌گوید، حکومت برای این‌که در نشست بین‌المللی ژنو دستاورهایی در مورد مبارزه علیه فساد داشته باشد، دست به این اقدامات می‌زند.

فیروز افزوده است: «چون خود اداره فعلی غرق در فساد و بی‌کفایتی است، چیزی برای گفتن ندارد، مجبور است چند نفر مظلوم، مخلص و بی‌واسطه را به هر شکلی شده محکوم کند.»

در پایان وزیر پیشین بهداشت افغانستان به همکاران سابق خود گفت که اگر در فساد دخیل می‌بودید، مانند «مفسدان اصلی» از شما دفاع می‌شد.

اداره بازرس ریاست جمهوری، فیروزالدین فیروز و چهار معاون این وزارت را به ظن سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای و حیف‌ومیل منابع مالی مربوط به ویروس کرونا، به دادستانی معرفی کرده است.

فیروز بشری، رییس اطلاعات و ارتباطات اداره بازرس ریاست جمهوری، روز دوشنبه، سوم سنبله به روزنامه ۸صبح این خبر را تأیید کرد.

به گفته او، این افراد برای تحقیقات بیش‌تر به دادستانی معرفی شده‌اند.

کلیدواژه