سنبله 05, 1399 14:55 Asia/Kabul
  • آغاز توزیع شناسنامه الکترونیکی مهاجران افغانستان در مشهد

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد گفت: توزیع شناسنامه الکترونیکی مهاجران افغانستان در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایلنا ، عبدالجابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در نشست هم‌اندیشی برای ایجاد شورای مهاجران در محل کنسولگری افغانستان در مشهد گفت: طبق این برنامه به متقاضیان پس از شناسایی و تثبیت هویت‌شان، تذکره الکترونیکی داده می‌شود.

وی افزود: این برنامه به‌زودی در تهران نیز آغاز می‌شود و یک نمایندگی توزیع تذکره الکترونیکی در استان کرمان هم ایجاد خواهد شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ادامه داد: ایجاد شورای عالی هماهنگی تشکیلات مهاجران در رساندن صدای مهاجران و کاهش مشکلات آنان بسیار موثر است

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین افغانستان هم در این مراسم گفت: شورای عالی هماهنگی تشکیلات مهاجران می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان حکومتی باشد و این ارتباط را تحکیم بخشد.

وی افزود: در برنامه پنج ساله وزارت مهاجرین، تشکیل چنین شورا‌هایی از قبل پیش‌بینی شده بود و این وزارت از چنین شورا‌هایی که در راستای شناسایی و حل مشکلات مهاجران گام بر می‌دارد حمایت می‌کند.

وزیر مهاجرین افغانستان ادامه داد: برطرف‌شدن مشکلاتی، چون افزایش قیمت صدور پاسپورت برای مهاجران، تثبیت هویت و مقابله با بیماری کرونا از جمله مواردی است که نقش شورا‌ها در شناسایی و برطرف‌شدن آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کلیدواژه