سنبله 09, 1399 11:26 Asia/Kabul
  • آسیب 3 هزار خانواده درپی سیل اخیر در افغانستان
    آسیب 3 هزار خانواده درپی سیل اخیر در افغانستان

وزارت امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که در سیلاب‌های اخیر در این کشور 3 هزار خانواده خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به گفتۀ وزارت امور رسیدگی به حوادث افغانستان، روند خدمات رسانی به این خانواده ها آغاز شده، اما نزدیک به هزار خانواده در ولایت پروان به شدت به کمک‌های فوری نیاز دارند. 

پس از پروان، ولایت‌هایی چون کاپیسا، میدان وردک، ننگرهار، پنجشیر و ولسوالی سروبی کابل، از بخش‌های هستند که در سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر بیشتر تلفات و زیان را متحمل شدند.

«احمد تمیم عظیمی» سخن‌گوی وزارت امور رسید‌گی به حوادث بیان داشت: «نزدیک به سه‌‎هزار خانواده در چهارده ولایت متضرر شده‌اند. از این میان پانصد خانواده مربوط (چاریکار) پروان می‌شود و در پروان، یک‌هزار خانواده به کمک‌های فوری نیاز دارند.»

براثر جاری شدن سیل اخیر در افغانستان 175 نفر کشته و بیش از 250 تن زخمی شدند.

وزارت امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که افزون به توزیع پول نقد به شماری از خانواده‌های جان‌باخته‌گان و مجروحان سیلاب‌ها، به بیش از یک‌هزار خانواده در ولایت پروان، مواد موردنیاز نیز توزیع شده است.

در ماه حمل پارسال، ۴۵ هزار خانواده در سرازیرشدن سیلاب‌ها در کشور متأثر شدند. اما آمارهای وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث نشان می‌دهند که امسال، تا پیش از سیلاب‌های هفته گذشته در حدود ۲۲هزار خانواده از سیلاب‌ها در کشور آسیب دیده‌اند.

کلیدواژه